torsdag 12 juni 2008

Coke is just for the colour

Åååååååångest, den återkommande dagen efter ångesten. Minnesluckorna, faktumet att man gjort bort sig igen och att folk inte glömmer, nej dom lägger bara alla saker på rad och nu börjar jag få ett tungt bagage.
Seglade med Caroline igår och det var en underbar segling på Gratia, vi firade hennes farmor som fyllde 85! Hel otroligt, hursomhelst båten krängde fint& vi var uppe i mer än 8 knop!
Kvällen avrundades dock med för mycket vin. Så enkelt var det.

Ikväll ska jag ha en monolog, ett inre samtal och reda ut lite saker... kan inte gå från att vara bakis till full igen. (+ det dära andra egentligt ångestladdade,)jag måste catch up och det gäller att jag sätter lite regler för mitt leverne innan sommaren drar ner mig.

Funderar på att bli absolutist
Funderar på att sluta äta godis ( igen)
Funderar på att sluta röka( när började jag)
Funderar på att inte ens röka grönt längre, &vatten pipa
Funderar på att ta en seriös städning i mitt rum
Funderar på att packa inför Barcelona resan på lördag
Funderar på att bli hälosamare
Funderar på att jag drar på tågluff med fredrika akander snart och det blir ball
Funderar på att bli en ordentlig seglare

Jag vill sluta göra saker jag ångrar bara några timmar senare, det känns inte lika hippt längre ,jag måste verkligen få fason på mig själv för jag pallar inte detta självömkande tillstånd.Funderar helt enkelt på att överge mitt gamla jag (och växa upp)

Hörde den skönaste i morses när Eskil och Max snackade om rom&cola ,
Coke is just for the colour...

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Funderar på att inte ens röka grönt längre" mandy man! sånt skriver man inte på en blogg haha

Anonym sa...

håller med. överdriv inte

Anonym sa...

Haha, jag har satt upp regler liknande dina funderingar för mig själv och sommarlovet. Det började på samma sätt för mig också, bakis och bortgjort dagen efter. Nu har inte jag varit så extrem som absolutist men typ. En av reglerna var att jag inte skulle göra av med alla pengar. Den bröt jag typ igår men det löser sig på onsdag i och med lön :)