söndag 9 mars 2008

Jag sa precis nej till en semla



Helgen
Fredagen minns jag knappt så här i efterhand , men Caroline Tobiasson plockade upp mig utan för 4gott och efter en upphandling godsaker . Sen körde (!) hon oss till nya varvet för att belägring . Helt galet att Carro precis fått sitt körkort! Jag vill också!
Hursomhelst vi började rå plugga med våra pärmar-fredag kväll och allt . Allt eftersom började fler och fler ramla dit, vi åkte och dessutom och plockade upp jake&linnèa vid hållplatsen yääy.
Det var underbart och sen bakade Carro Stjernberg kladdkaka och fan va mysigt det va. Mumms vad gott!
Vi krashade i ett litet rum och låg och snackade natten lång, girlstalk!
Vakande till Linnèa Tornvalls mobilväckarklocka "me gustas tu" och till att Fabian drog igång sconesbakande , bortskämd är ett tillstånd som jag älskar.
Så kilar man in i köketså står Erikarna och Jakob, Fabbe och donar.- Mys!
Lördagen blev dock lång, riktigt lång men ganska givande faktiskt vi gick igenom olika system under durken, bensin, vatten etc. och så hade vi för en gångs skull lite pedagogiska redovinsingar gällande sjöord och riggen.
Idag gjorde jag scones och Erik stylade med pannkakor och Carro diskade, vi var världens bästa kökspersonal, dessutom vi skar färsk frukt och hjälp vad gott allt blev.
Sen hade vi skrivning i 3 h. Att jag behöver läsa igenom våra 400 ( avrundat nedåt) sidor igen är dagens sanning. hahaha och dessutom behöver jag lära mig knopar!Alla knopar som finns , eller lite fler än Råband och konstriktor åtminstone.

Blev hem körd av Carro och vi bestämde en middag snart alla som bor i Götet det blir fint, på vägen hem såg jag olle, det var kul sen sa jag hejdå till Ulrika Celsing och Carro stjernberg och annika... och så blev jag iprincip körd till min dörr.. service uppskattar jag också. Idag var en bra dag men jag är trött helt lealös. som man brukar säga ... eller gör man ?
Somnade på soffan, ringde Maxime i total desperation & för att jag gillar ankor(jävligt internt)

Ska rycka upp mig för det gör man. annars dör man. ( så här trött är jag)
planerar inför påsklovet...

bilder kommer så fort ullagulla laddar upp dem...

Inga kommentarer: