fredag 21 mars 2008

The way I are

Fredag morgon, inte bakis, åh mitt vinterland

att återge en kväll är näst in till omöjligt men jag ska göra ett försök

Börjar med att jag träffar Amanda på Järntorget klockan halv 10, i vanlig ordning. Bra torsdags tradition för i övrigt. Sen drar vi till Maxime på linnègatan där Agnes,Fani,Karin,Rebecka och Hedvig som har ett steady förkrök med klädprovning. Jag pimplar lite gin från min cheerleading flaska som jag fyllde på hemma ( borde verkligen införskaffa mig fickplunta, haha)

Rekomenderar gin med apelsinjuice,nästan gott till och med.

Sen drog vill till Svanen! tidiga som vi var satte vi oss flörtade in hos några andra so mvar där, tog lite kort och ägde dans golvet(vi var dom enda där, tills vi inspirerade några soffpotatisar som satt och hängde att ocskå skaka på rumpan)
Helt plötsligt började folk bara trilla in från höger och vänster, hursomhelst dras jag och Amanda in i en backstage helt top secret trappuppgång, där killarna i Ram di dam satt och rökte. Vi snackade spelningar och dom ska spela den 2 maj på berg 211 med antila och pacific- låter som perfekt utångspunkt för ännu en underbar kväll.
Träffade dessutom Andreas, Bluekicks och dom ska dedikera en låt till mig nästa vecka den 27:e när dom spelar på Svanen! woohoo och amanda ska spela in det åt mig
Sanna Gillberg var också där och tog kort i Djungeltrummans namn
Efter allmänt dansande och shots drog jag och Maxime till årets bästa svart klubb i Almedahl. dock missade vi tydligen my darling you men vi fakeade stämpeln med hjälp av självaste Ida Hellström väl inne var det kallt men sjukt skön stämningen. Såklart var vi ontop stog på scenen och tog för oss dansade itakt och otakt, träffade massa folk bla( "han-som-var-för-tung", Angelina Kjellen, ram di dam, gammla madam krank folk med flera, - alltid lika kul
Jag och Alexander Kyckling drog igång håkanhellström allsång när en prop hade gått sen dansade vi på en bil och det var underbart. helt magiskt

ne nu ska jag rycka upp mig. det här blir en bra fredag.

dessutom är jag med i en tävlning om en kille(hälsosam är en ledtråd)
ganska childish egentligen men om ni bara visste vem det var så hade ni förstått hursomhelst, jag är i alla fall ett steg närmre ...


Bilder från amanda(bdb) och Svanen den 20 mars


V.I.P trappuppgång

Vi diskuterade spelningar bla Ram di dams den 2 maj på Berg 211, rökte och allmänt diskuterade hur man kan få ett svanen kort!


Amanda&Jag hänger backstage och snicksnackar med Almedal Albin





Det var skärtorsdag och jag &amanda var väl dom enda som verkligen gått in för det. Våra rosa nyanser matcahade varandra perfectly!




Emma & jag dansar loss på dansgolvet, break it down now!

Tyvärr har jag inga bilder från kvällens fortsättning men jag lovar att utrusta mig bättre och i framtiden ska jag alltid vara redo för coola svartklubbar VIP häng, spanjorflörtar och andra oväntade händelser!

Mandylovesyou

3 kommentarer:

Anonym sa...

grrrrrrrrr. i am so jelous...

Anonym sa...

kuul var det!!:)

Anonym sa...

Almedal Adam...
Fan där sitter jag i trappan, men mitt hår? jag skyller på snö och fuktig luft, eller torr luft? Eller kort taget uppifrån...
Hur fan hamnade jag här, sån jävla blogg sucker. Men då har jag träffat dig på svanen iaf. Det var trevligt, hoppas jag sa nåt bra. Vi ses säkert igen!